خانه / دست نوشته ها / مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده: سرکار خانم هاله طایفه سقایی نماینده محترم شهر تبریز

⁠هفت انتظار مشتری که حتما باید برآورده کنید

  • من را بشناس

اطلاعات و داده‌های مشتریان در هر تعاملی باید به صورت یکپارچه ذخیره شود تا در تعامل بعدی مورد استفاده قرار گیرد. این سابقه نباید با تغییر کانال تماس از دست برود. در مطلب قبلي راجع به اين موضوع مفصل صحبت شد.

  • کانال ارتباط موبایلی

حدود 70% از مشتریان ارتباط متنی را به ارتباط کلامی ترجیح می‌دهند و به همین دلیل کانال ارتباطی موبایل یک الزام برای همه کسب و کارها شده است. این کانال موبایلی می‌تواند یک کانال تلگرامی ، یا یک اپلیکیشن اختصاصی شده برای کسب و کار شما باشد تا سفارش‌ها و تماس‌ها از طریق آن انجام شود.

  • اجازه بدهیم خودم انجام دهم

نزدیک به 72% از مشتریان، خدمات سلف سرویس را به خدمات از قبل آماده شده ترجیح می‌دهند. واقعیت این است که رضایت مشتریان در خدمات سلف سرویس افزایش پیدا خواهد کرد.

  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

امروزه اکثر مشتریان در صفحات شبکه‌های اجتماعی سازمان‌ها، پیشنهاد می‌دهند، شکایت می‌کنند، درخواست کمک دارند و مهمتر از همه، از نظر بقیه مشتریان درباره محصول یا خدمت شما اطلاع پیدا می‌کنند. این سادگی و در دسترس بودن ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک جذابیت برای برند شما ایجاد کند. بنابراین اصلا از آن غافل نشوید.

  • همیشه در دسترس باش:

سعی کنید همیشه در دسترس باشید و در ساعت غیر اداری نیز بتوانید پاسخ مشتری را بدهید. چنانچه در ساعاتي امكان پاسخگويي نداريد حتما در متن آگهي خود زمان پاسخگويي را اعلام كنيد. در صورتي كه اتفاقي نميتوانيد با مشتري صحبت كنيد به هيچ عنوان تماس را از دست ندهيد و از طريق پيامك و يا تماس اعلام كنيد كه امكان پاسخگويي نداريد و حتما حتما بعدا تماس بگيريد چرا كه براي هر تماس زحمت و هزينه بسياري صرف شده است.

  • به من در صرفه جویی وقت کمک کن

مشتریان دوست ندارند برای پاسخ یک پيام سه روز منتظر بمانند. برای رسیدگی به دنیای ماشینی امروز، زمان بسیار کم و صبر مشتریان هم کمتر شده است. برای کارهای ساده، فرآیند رسیدگی را کوتاه کنید.

  • من را به روز نگه دار

مشتریان پر و پا قرص شما دوست دارند اطلاعاتشان درباره محصولات و خدمات شما به روز و حتی جلوتر از زمان حال باشد. سازمان ها باید همواره مشتریان خود را از محصولات جدید و خدمات آتی با خبر کنند.

راه های ارتباطی:
شماره تماس و تلگرام: 09143075142
آدرس کانال تلگرام:
? @tajeranejavan

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *