/** * Custom Admin CSS * Added By Jeyserver * Make Wordpress Select Image Responsive */ add_action( 'admin_enqueue_scripts', 'jey_admin_style' ); function jey_admin_style() { wp_enqueue_style( 'admin-style', get_stylesheet_directory_uri() . '/admin-style.css' ); } آموزش کار با کلاس مجازی - گروه شرکت های آراد
خانه / فایل ها / آموزش کار با کلاس مجازی

آموزش کار با کلاس مجازی

آموزش استفاده از کلاس مجازی

شرکت آراد برای آموزش های خود بصورت آنلاین، از سیستم LMS استفاده می نماید که ورود به کلاس های آنلاین فقط در ساعات مقرر امکان پذیر می باشد. لذا طبق جدول و برنامه های زمانبندی شده، در کلاس حاضر شوید.
برای دریافت زمان کلاس ها، از منوی کلاس مجازی در بالای سایت اقدام نمایید.
حال کافی است مطابق جدول کلاس های مجازی، توسط یکی از مرورگرها به آدرس زیر بروید:

پیشنهاد ما: مرورگر گوگل کروم – چنانچه این مرورگر را ندارید، می توانید از اینترنت دانلود کنید.

پس از ورود به کلاس کافی است در قسمت Login ، نام کاربری خود و در قسمت Password ، رمز عبور خود را وارد و سپس بر روی گزینه Enter Room کلیک نمایید.

پس از ورود ، محیطی را مشابه شکل زیر مشاهده خواهید نمود :

گفتگوی متنی یا Text Chat :
پرکاربردترین پنجره مورد استفاده پنجره Chat است . همانند سایر ابزارهای معمول Chat ، کافی است پیام خود را در بخش مربوطه تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.
در حالت عادی کلیه پیام های موجود در این پنجره برای کلیه افراد حاضر در کلاس نمایش داده می شود.

گفتگو صوتی (با میکروفون):
برای گفتگو صوتی باید اجازه بگیرید تا استاد حاضر در کلاس به شما اجازه صحبت دهد. جهت اجازه گرفتن، باید بر روی شکل  که در تصویر زیر مشخص گردیده است کلیک کنید.

در این صورت علامتی مقابل نام شما ظاهر می گردد که بدینوسیله استاد متوجه درخواست شما برای صحبت می شود و برای شما امکان صحبت کردن را فراهم می نماید.

در صورتیکه استاد ، اجازه صحبت کردن را به شما بدهد ، شما با پیغام فعال کردن میکروفون مواجه خواهید شد که می بایست بر روی عبارت Speak Now کلیک نمایید.

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید بعد از کلیک بر روی علامت Speak Now میکروفون شما فعال خواهد شد و امکان صحبت کردن بصورت صوتی برایتان فراهم می گردد.
در صورتی که اجازه صحبت به شما داده شده ولی با این پیغام مواجه نشدید و یا ارتباط صوتی برقرار نشدکافی است همانند تصویر زیر بصورت دستی میکروفون خود را فعال نمایید.

برای این امر کافی است بر روی علامت فلش کنار میکروفون کلیک کرده و سپس گزینه Connect My Audio را انتخاب نمایید.
توجه : در اولین بار ، پس از زدن دکمه میکروفون برای صحبت کردن ، پیغامی مطابق شکل زیر بر روی صفحه ظاهر می شود ، توجه شود که حتماً گزینه Allow انتخاب گردد تا مرورگر شما اجازه ارتباط صوتی را برایتان فراهم آورد.

در صورتی که بطور اتفاقی گزینه ی Deny را انتخاب نمودید، این پنجره با راست کلیک کردن روی صفحه کلاس و انتخاب گزینه ی Settings مجدداً در دسترس خواهد بود. در این پنجره Allow را انتخاب کنید و گزینه Remember را علامت بزنید.
در صورتی که میکروفون به کامپیوتر شما متصل باشد ، آیکن میکروفون به رنگ سبز درخواهد آمد و این بدان معناست که شما می توانید صحبت کنید.

حال آیکن میکروفون به رنگ سبز تغییر یافته است ولی کنار آن هیچ خطی مبنی بر ارسال صدا مشاهده نمی شود. اکنون اگر شما توسط میکروفون شروع به صحبت کردن نمایید ، علامت ارسال صدا برایتان نمایان خواهد شد. (همانند تصویر زیر)

حاضرین در کلاس:
پنجره دیگری در سمت چپ تصویر نمایش داده می شود که در این پنجره اسامی حاضرین در کلاس مشخص شده است و شما می توانید نام خود را در این لیست مشاهده کنید.
چندین دسته بندی در پنجره لیست حاضرین خواهیم داشت که بر اساس تصویر زیر به صورت تکمیلی هر یک را توضیح خواهیم داد.

۱- کادر های آبی رنگ که نشانگر اجازه برای صحبت می باشند یعنی این افراد می خواهند صحبت کنند و دست خود را به نشانه اجازه گرفتن بالا گرفته و منتظر تایید استاد کلاس برای صحبت هستند.
۲- کادر نارنجی به معنی درحال صحبت کردن و به نحوی نشانگر فعال بودن میکروفون آن فرد برای صحبت می باشد.
۳- کادر سبز به معنی قطع کردن میکروفون توسط کاربر می باشد و زمانی این اتفاق می افتد که کاربر سوال خود را مطرح کرده و سپس میکروفون خود را قطع می کند تا مخاطبین دیگر و یا استاد به سوال آن فرد پاسخ بدهند. پس باید بعد از صحبت کردن میکروفون خود را قطع نماییم تا صدای ما بصورت ناخواسته و یا صدا بصورت اکو در کلاس پخش نشود.
لذا برای جلوگیری از ایجاد تداخل صدا با صدای استاد، در پایان صحبت خود میکروفون را قطع نمایید. برای قطع کردن میکروفون کافی است مجدد همانند تصویر زیر بر روی آیکن میکروفون کلیک نمایید تا خطی بر روی میکروفون ظاهر گردد.


استفاده از پنجره اشتراک فایل (File Share)
استاد با استفاده از پنجره File Share می تواند فایل های مربوط به درس را برای بارگذاری در کلاس قرار دهد.
برای دانلود هر یک از این فایل ها کافیست آنها را در پنجره Files انتخاب کرده و دکمه Download File(s) را بزنید.

با اینکار پنجره ای باز می شود که حاوی پیوند فایل مربوطه است و شما می توانید با انتخاب گزینه ی Click to Download فایل مربوطه را ذخیره نمایید.

مشاهده صفحه کامپیوتر استاد، وایت بورد و اسلاید
استاد بوسیله پنجره Share می تواند اسلایدها و یا صفحه کامپیوترش را به اشتراک گذاشته و مورد مشاهده حاضرین قرار دهد. همچنین استاد می تواند بر روی وایت بورد نوشته تا حاضرین بطور همزمان مطالب نوشته شده را مشاهده نمایند.
نکته: هنگامی که استاد صفحه کامپیوتر خود را به نمایش می گذارد جهت مشاهده تصویر بصورت تمام صفحه، بر روی دکمه Full Screen کلیک نمائید. لازم به ذکر است که این دکمه هنگامی ظاهر می شود که استاد امکان آن را فراهم کرده باشد.

حتی می توانید با انتخاب آیکن  تصویر را بصورت Zoom در آورید .

تنظیمات فنی لازم جهت استفاده از کلاس مجازی
لطفاً قبل از شرکت در کلاس مجازی حتماً موارد زیر را مطالعه بفرمائید.
۱) حداقل سرعت لازم جهت شرکت در کلاسهای مجازی آنلاین Kbps 128 می باشد. هر چه سرعت دسترسی به اینترنت شما بالاتر باشد، با کیفیت مطلوب تری از امکانات کلاس استفاده خواهید نمود.
۲) تنظیم سرعت اتصال به اینترنت
لطفاً قبل از شروع کلاس به منوی Connection Status مراجعه کرده و مطابق مسیر نمایش داده شده در شکل زیر، نوع اتصال اینترنت خود را بررسی نمائید. برای مشاهده این منو کافی است به نوار رنگی در بالا سمت راست برنامه کلیک نمایید تا اطلاعات خواسته شده نمایش داده شود.

۳) برای اجرا و نمایش کلاس مجازی نصب Flash Player بر روی سیستم ضروری می باشد. در صورتیکه این برنامه بر روی سیستم شما نصب نمی باشد می توانید با مراجعه به سایت گوگل آنرا جستجو و پس از دانلود نرم افزار آن را نصب نمائید.
۴) در صورتیکه پس از ورود به کلاس قسمتهایی از امکانات کلاس مثل پنجره Chat و غیره بطور کامل نمایش داده نمی شود، از طریق تنظیمات ریزولوشن در ویندوز ، صفحه نمایش خود را افزایش دهید.
۵) کنترل تنظیمات مربوط به میکروفون و بلندگو
قبل از شرکت در کلاس مجازی شما می بایست از صحت کارکرد بلندگوها و میکروفون خود مطمئن گردید.
ساده ترین راه استفاده از Sound Recorder ویندوز می باشد.
برای اینکار از منوی شروع (Start ) گزینه ی Accessories > Entertainment > Sound Recorder را انتخاب نمایید.

و یا از طریق ویندوز ۷ به بالا می توانید با جستجو در نوار شروع این برنامه را فراخوانی نمایید :

با اینکار برنامه Sound Recorder نمایش داده می شود. برای آزمون میکروفون و بلندگوها کافی است سه مرحله نشان داده شده در شکل زیر را طی نمائید.

در صورتی که صدای ضبط شده خود را می شنوید سیستم شما آماده ی ورود به کلاس است. در غیر اینصورت باید ضبط صدا از طریق میکروفون را در سیستم خود فعال نمایید و یا در صورت فعال بودن ، volume میکروفون خود را افزایش دهید.

مشکلات رایج شرکت در کلاس های مجازی
برای ورود به محیط کلاس های مجازی نکاتی وجود دارد که باید به آن ها عمل شود تا کاربر بدون مشکل بتواند به کلاس وارد شده و در کلاس حضور یابد.

• مشاهده پیغام عدم نصب نرم افزار ۸ Adobe Flash Player یا بالاتر.
قدم اول برای شرکت در کلاس های حضوری نصب برنامه Adobe Flash Player است.
عدم نصب این نرم افزار باعث می شود تا هنگام ورود به کلاس با پیغام عدم نصب Flash Player
مواجه شوید.
تذکر : ممکن است شما این نرم افزار را نصب کرده باشید ولی هنگام ورود با این پیغام مواجه شوید. قبل از هر کاری برای ورود به کلاس از مرورگر موزیلا فایرفاکس(Mozila Firefox) استفاده نمایید. اگر باز هم همین پیغام را داد صحت سالم بودن ویندوزتان را بررسی نمایید.

• مشکلات مرتبط با پنجره Chat
قدم دوم برای شرکت در کلاسها نصب نرم افزار Add-In Designed Adobe Connect است که به شما امکان( Chat ) گفتگو در محیط کلاس و همچنین اشتراک گذاری ( Share ) فایل را می دهد.
عدم نصب این نرم افزار باعث می شود تا شما نوشته های داخل صفحه گفتگو را نبینید و نتوانید چیزی برای سایر مخاطبین یا استاد بنویسید. عدم نمایش نوشته های روی دکمه ها نیز همین علت را می تواند داشته باشد.

• مشکلات مربوط به صدا
برای رفع مشکل صدا در کلاس باید نکات زیر را رعایت فرمایید :
الف) حتما از Headset با کیفیت مناسب استفاده کنید و از Speaker یا میکروفن برای گوش کردن و صحبت کردن در کلاس اجتناب کنید.
ب) اگر صدا را نمی شنوید یا صدایتان پخش نمی شود قبل از هر کاری جای فیش ها را چک کنید تا در محل دقیق خود وصل شده باشند.
در قدم دوم حالت Volume خود را چک کنید تا در حالت Mute نباشد.
در قدم سوم با اجرای یک فایل صوتی از نصب بودن کارت صدای خود اطمینان حاصل کنید.
پ) اگر صدا را بصورت منقطع می شنوید یا اصلا نمی شنوید از سایر حاضرین در کلاس سوال کنید و مطمئن شوید که اشکال از سمت سیستم استاد است یا شما.
اگر مشکل تنها برای شما وجود دارد ، می تواند از سرعت پایین اینترنت شما باشد یا کارت صدایتان به خوبی نصب نشده باشد. در گام اول یکبار از کلاس خارج شده و دوباره ورود کنید، اگر باز هم مشکل داشتید یک بار سیستم خود را Restart کنید و دوباره وارد کلاس شوید.

• عدم امکان ورود به کلاس


ممکن است هنگام ورود به کلاس ها Adobe Connect pro تا انتها Load شود و همانجا بماند و گیر کند. در این حالت سه امکان وجود دارد:
۱- شما از سازمان یا شرکتی به کلاس متصل شده اید که در شبکه خود از Firewall استفاده می کند و برای ورود به کلاس ها باید از مسئول آن بخواهید تا پورت ۱۹۳۵ را برایتان باز کند تا مشکل برطرف شود.
۲- شما از آنتی ویروسی استفاده می کنید که Firewall دارد و باید هنگام ورود به کلاس آن را غیر فعال کنید.
۳- سرعت اینترنت شما به طور کلی یا در آن زمان بسیار کند شده است.مشاهده پیغام در هنگام ورود به کلاس
۱-  اگر استاد هنوز وارد کلاس نشده باشد و یا ورود شما را به کلاس تایید نکرده باشد ، با پیغام زیر روبرو خواهید شد و باید منتظر بمانید که شما را تایید کرده تا در سر کلاس حاضر شوید. در واقع شما برای ورود به کلاس نیاز به اجازه ی استاد خواهید داشت و تنها با اجازه ایشان قادر خواهید بود که به کلاس وارد شوید.
اگر بعد از چند دقیقه موفق به ورود در کلاس نشدید دوباره امتحان کنید تا در صورت مراجعه استاد وارد کلاس شوید.

۲- اگر هنوز کلاس تشکیل نشده باشد با پیغام زیر مواجه خواهید شد و همانطور که گفته شد این پیغام بدان معناست که کلاس هنوز تشکیل نشده لذا پس از اطمینان از لینک کلاس و برنامه زمانبندی شده کلاس ها می توانید دقایقی دیگر امتحان نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *